6 Aralık 2009 Pazar

Veronika Ölmek İstiyor (Mu?)


"Sana bir öykü anlatacağım" dedi Zedka.

"Çok güçlü bir büyücü, bütün bir ülkeyi yok etmek ister, o ülke halkından herkesin su çektiği bir kuyuya sihirli bir madde atar. Kuyunun suyunu kim içerse delirecektir."

"Ertesi sabah, herkes kuyudan su çekip içer, hepsi de delirir. Yalnızca kraliyet ailesi, kendilerine ait özel bir kuyudan su çektiklerinden, sihirbaz da o kuyuyu zehirlemeyi beceremediğinden, delirmezler. Tabi kral çok kaygılanır, halkının sağlığını ve güvenliğini sağlamak için bir dizi emir verir. Ancak polisler ve müfettişler de halkın içtiği sudan içmiş olduklarından, kralın emirlerini saçma bulur, uygulamazlar."

"Ülkede yaşayanlar, kralın emirlerini duyduklarında onun çıldırığına inanırlar, hep birlikte şatosunun önünde toplanıp tacını ve tahtını bırakması için gösteriler yaparlar. Umutsuzluk içindeki kral tahtından inmeye hazırlanırken, kraliçe ona der ki "Gel biz de o sudan içelim, o zaman biz de onlar gibi oluruz"

"Ve öyle yaparlar: Kral ve kraliçe de cinnet suyunu içip anında saçma sapan konuşmaya başlarlar. Bu durumda halk taşkınlığından dolayı pişman olur. Ülkede barış ve huzur yeniden hüküm sürer. Bu halk komşularından oldukça farklı bir hayat tarzı benimsemiştir, ama kral ölümüne dek ülkesini yönetebilmiştir."

Deli dediğimiz insan, herkesin yaptığından farklı şeyler yapandır.
Bu kitabı öyle beğendim ki, bir akıl hastanesi bu kadar umut verici bir yer olabilir.

7 yorum:

Dışavurum dedi ki...

Bu hikayeyi çok seviyorum Berrak , iyi ki hatırlattın.
Bir de akıl hastanesi deyince aklıma Jack Nicholson'ın oynadığı Guguk Kuşu filmi geldi , izlemiş miydin ? O da çok güzeldi ...

Bero dedi ki...

Sanırım izlemedim, ben de onu bulayım o zaman. Şimdi de ille de roman olsun blog'unda önerilen "Bir Deliler Evinin Yalan Yanlış Anlatılan Kısa Tarihi" kitabına başladım. Bakalım o nasıl?

Dışavurum dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Dışavurum dedi ki...

O kitabı bugün Nesobaby ile İstiklala Cad. Megavizyon'da sorduk ama yoktu :( İlle de Roman olsun taviyeleri değil mi ? :)
İtalo Calvino'yu pek sevemedim ama ,
Alper Canıgüz-Gizli Ajans çok güzeldi bu arada.
Oku da hemen paylaş bizle :) , bakalım Bir deliler evi..... nasıl ...

Bero dedi ki...

Evet, ille de roman olsun'dan gördüm. 2009'un en iyi yerli romanı seçilmiş, yorumlarımı söylerim bitirince.

Günün Notları dedi ki...

kesinlikle en sevdiğim kitaplardan biridir. filme uyarlandığını duydum umarım izleme fırsatımız olur...

Bero dedi ki...

Filmini korsan DVD satan bir dükkanda dün gördüm ama almadım henüz.