3 Nisan 2011 Pazar

Yavuz Hocam

Benim üniversiteye hazırlandığım yıllarda acayip bir özel ders furyası vardı.
Dersaneye gittiğimiz yetmediği gibi, bir de Matematik-Fizik-Kimya-Biyoloji ve hatta gerekirse Türkçe veya Tarih'den bile özel ders alanımız vardı. Nası korkunç bir sektör.

Neyse, ben Fizik ve Biyolojiden özel ders alıyordum, ve tabi dersaneye gidiyordum. Gören de sanacak ki Türkiye derecesi yapacağım :)
Matematik ve Kimya'da çok iyiydim ama digerlerinde rezalettim. Bu arada Fen-Matematik öğrencisiydim ve mühendis olmak istemekteydim.

Fizik dersi aldığım Yavuz hocam, son günlerde o kadar çok aklıma geliyorsunuz ki, size mail attım az önce.
Sizin hakkınızı hiç ödeyemem.
Neden olduğunu anlatayım :
Bir kere bizim okulda eğitim tamamen fransızcaydı. Fizik dersi de Fransız sistemine göre işletilirdi ve hocalar o dönemde asla test sistemi ile ilgilenmezdi. Böyle derse gelirler ve garip garip teorik bişeyler filan anlatırlardı, yemin ederim hiç anlamazdım ama inek olduğum için iyi not alırdım.

Neyse Lise 2'de dersaneye başlayınca gördüm ki ben hiçbir şey bilmiyorum, Fizik'de 3-5 doğru ancak yapıyorum çünkü o güne kadar hiç görmemişim test tekniği filan.
Lise 2 öyle geçti. Lise sona geçince mecburen Fizik dersi almam gerekti. Tabi bu işin bir piyasası var ve piyasada da meşhur hocalar var. En meşhuru de Yavuz Hoca.
Gittik kapısını çaldık. Ders ücretini öğrendik, o zamanın parası ile 7 milyon.
Bizim maddi durum zaten rezalet, güç bela yaşıyoruz. Annem Yavuz Hoca ile konuştu, bu çocuk çok başarılı ve babası yok, ben zor okutuyorum özel okulda filan dedi ve Yavuz Hoca tüm yıl boyunca benden sadece 4 milyon aldı.
Öyle iyi bir insan ki, görseniz kapısı para basıyor. Hiçbir mecburiyeti yoktu o indirimi yapmaya, sağolsun.
Özel derslere başladık, 5 kişilik gruplar halinde alıyorduk dersleri, 2-3 ay içinde Fiziğim o kadar ilerledi ki, ben bile şaşırdım kaldım. Sonuçta ÖSS'de Fizikten full çektim, ÖYS'de de 25 soruda 2 boş ve 1 yanlışım vardı sadece. İyi denen bir okulu kazandım, bitirdim ve maaşlı memur oldum. Bundan sonraki kısım gayet sıradan :)
Bu son günlerde yaşlandığım için midir nedir, hem aklıma geliyor eskiler: Yavuz Hocam, siz çok iyi bir insan,  komik ve pratik bir öğretmendiniz. Umarım mutlu bir ömür geçirmişsinizdir.

2 yorum:

MAVİ TUTKU dedi ki...

Merhaba.. Hoşbuldum. Teşekkür ederim. Umarım iyisinizdir herşey yolundadır.

Nesobaby dedi ki...

:) seni öyle iyi anladım ki çünkü ben de A.L sinde fransızca okudum ve sırf bu yüzden matematik değil de fizik kimya bende çok kötüydü ve ben TM 'ci oldum. Dershaneye başladığımda 1-2 birşey öğrendim. Ahan da ben de memur oldum sayılır bankada :))) Yavuz hocan gibi idealist öğretmenlerin sayısı çok olsa bu ülke çoktaaaan kalkınmıştı zaten ;)