5 Mart 2011 Cumartesi

Gençlik mi? Sorumluluk mu?

Genç olmak ne güzel diye düşünürken, aniden düşünceler kafamda değişti, değişti ve birden şu noktaya geldim: güzel olan genç olmak değil, sorumluluklarının olmaması!!

Eski albümlere baktım akşam akşam. ve tabi ki depresyona girdim :) Çok değil 7-8 sene önce, öyle gençmişim ki, suratım öylesine duru ve yalınmış ki.
Şimdi suratıma bakınca- hala çok gencim biliyorum- ama hafiften bir yorgunluk var yüzümde. Eski pürüzsüz hali yok sanki. Kesin yaşlandım, farkediyorum. "Ahh ahh yıllar nasıl da çabuk geçiyor, giden gençliğimiz gelmiyor", edebiyatı yapmayacağım.

O zamanlar gençtim evet. Ama sorumluluklarım da yoktu bir yandan. En büyük sorumluluğum okulumu bitirmek, dersimden geçmek, iki üç kuruş harçlık kazanacağım işlerde çalışmaktı. İnsanın böyle basit sorumlulukları olursa tabi ki resimlerde genç çıkar. Gerçi o yıllarda, bu sorumluluklarımı da ciddi işler sanırdım.

Şimdi ise durum ne kadar farklı. Başka insanların hayatlarından da sorumluyum. Belki de değilim, herkes kendi hayatından sorumlu. Ama yok yok, yine de onlardan da sorumluyum. İşime zamanında varmaktan, erken çıkmamaktan, en iyi şekilde yapmaktan da sorumluyum. Kaynanam ile ilişkimi korumaktan, , annemi idare etmekten, yok ondan, yok bundan da sorumluyum. Saçma sapan yükler omuzlarıma biniyor, sonra da suratlarımıza yansıyor çekilen fotolarda.

Aman neyse, iyice kafam karışmış benim. En iyisi biraz uzaklaşayım :)

Haa bitirmeden, şunu da ekleyeyim: her insan hissettiği yaştatır diye avunalım. Mesela ben 22 yaşındayım :)

4 yorum:

minimalist dedi ki...

ben de 26 :))) her daim genç kalabilmek ve genç hissedilmek adına sevgiler...

Nesobaby dedi ki...

Ben kucukken daha cirkindim ozellikle ortaokul lise hallerim cok feciii :) o yuzden yaslanmaktan hic sikayetci degilim sarap gibi buyudukce kendimi daha guzel buldum bir de ruhumu da egittigim icin sanirim buyudukce ruhum da guzellisti ( cok mu megaloman bir yorum oldu? :)
Ayrica cildim daha sivilceliydi :))
Tabi vucudum daha saglamdi simdi cok cabuk yoruluyorum 2 gun board yaptik heryerim tutuldu :))
Her yasin bir guzelligi var belkide ??

Bero dedi ki...

Hep genç ruhlu kalalım bence :)

Neso, valla ben de çok çirkindim, ne zaman ki büyüdüm ozaman biraz kendime geldim :)

Meyra dedi ki...

ben şimdi 30 oldum ve psikolojikmen aynaya bakıp geçen yıllara göre kıyaslama yapıyorum:(( önceden hiç yorulmazdım 21 yaşında zıpkın gibiydim şimdi hemen yoruluyorum yaşlanıyorum galiba:) ama yok şarap gibiyim, bende ne olduğumu bilmedim şahsen..30 yaş sendromundayım heralde:))